جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : نیکنام

اسكله تفریحی میر مهنا کیش

 

eskelehtafrihimirmahna1.jpg

اسکله تفریحی میرمهنا به طول 130 متر, عرض 9 متر و مساحت 1578 متر مربع در شمال جزیره كیش و در پارك تفریحی ساحلی میرمهنا واقع شده است. این اسكله به روش شمع فولادی و عرشه بتنی در سال 1385 ساخته شده است. در طول اسكله چهار پلكان برای سوار شدن قایق های تفریحی و چهار محل برای تماشای كیش ساخته شده و دارای نورپردازی زیبا می باشد. با قدم زدن بر روی این اسكله می توان مسجد ساحلی خاتم الانبیاء, اسكله ماهیگیری و رشته كوه های جنوبی كشور ایران را مشاهده كرد. 

eskelehtafrihimirmahna.jpg

 

پارك تفریحی ساحلی میر مهنا کیش

پارك تفریحی ساحلی میرمهنا کیش در ساحل شمال و شمال غربی جزیره كیش دیدنی است. اسكله تفریحی میرمهنا نیز در این پارك واقع است. این پارك بزرگ عمومی از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسك در نوار ساحلی امتداد دارد .

و تنها اسكله ماهیگیری میرمهنا در میان نوار ساحلی سبب شده تا پارك به دو بخش مجزا فاز 1 از مسجد خاتم تا اسكله ماهیگیری و فاز 2 بعد از اسكله ماهیگیری تا میدان جاسك)تقسیم شود. فاز 1 پارك به مساحت حدود 41 هزار متر مربع با مسیر های پیاده رو, آلاچیق ها و محل های پخت كباب و پاركینگ پذیرای گردشگران تور کیش است و از ویژگی های فاز یك پارك آن است كه جنب مسجد خاتم الانبیاء، نمازخانه ساحلی، بازار عربها، كتابخانه عمومی،بازار ماهی فروشی و تماشای ماهی های تازه جنوب, مسیر دوچرخه, چند بوفه و چایخانه قرار دارد

parkmirmohana.jpg

همچنین بیشتر اوقات در انتهای فاز 1 پارك در كنار اسكله ماهیگیری می توان از تماشای لاك پشت های آزاد لذت برد. گردشگران و ساكنین  کیش می توانند بر روی اسكله تفریحی میرمهنا و در پارك در زمانهای مجاز ماهی گیری كنند ولی شنا كردن در محدوده پارك ممنوع می باشد . فاز 2 به مساحت حدود 50 هزار متر مربع در دست انجام و محوطه سازی آن به اتمام رسیده است. دو زمین بازی كودكان نیز در فاز 2 ساخته خواهد شد. ویژگی فاز 2 پارك آن است كه جنب مسجد قدیمی جامع سفین و محله بومیان كیش قرار دارد.

parkmirmohana1.jpg

 

parkmirmohana1.jpg

مطالب مرتبط:

تور کیش تابستان 95 

 تور کیش مرداد 95 

تور کیش شهریور 95

تور کیش پاییز 95

تور کیش مهر 95 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تورکیش , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری کیش , مکان های دیدنی کیش , جاذبه های گردشگری ودیدنی کیش , جاذبه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: